خب یک سدان چهار درب و طبیعتا خیلیی لوکس که البته چون به تعداد زیاد به ایران وارد شده بحثش کمی داغتر از بقیست. از نظر طراحی یک سدان چهار درب هاچبک یکم جور در نمیاد ولی بهرحال پورشه از پس طراحی اون بر اومده و تقریبا خوش ترکیب در اومده( نمیشه گفت زشت یا بد ترکیب یا قشنگ و خوش ترکیب ). بعنوان اولین تجربه چهار درب پورشه خوبه.از این ماشین هم دف عقب و هم دف وسطش تولید شده. خب ماشینای دف عقب عالی ان مگه نه. البته هدف پورشه سرعت بالا یا صفر تا صد سریع نبوده بیشتر قصد پورشه ساخت یک ماشین لوکس بوده( از اونا که شیشه عقباش دودیه و سیاستمدارا سوار میشن) خب تا حدودی موفق بوده اما کاملا مشخصه که پورشه به هدفش نرسیده.
اگه بخوایم میتونم تمام روز راجع ظاهرش بحرفم ولی بهتره یه جمع بندی کنیم: عرضم به خدمتتون که اصلا حس پورشه نمیده پورشه باید یه سواری دو در باشه نه یه شاسی یا سدان چهار در بهرحال این نظر منه.
خب مبحث خسته کننده فنی: بهرحال مطلب باید کامل باشه. این فقط اولین پورشه چهار درب نیست بلکه اولین پورشه با سیستم فرمان پذیری به کمک چرخ های عقب هم هست.راجع موتورش بصحبتیم: موتور 4.8 لیتری با 400 اسب بخار و 290 کیلومتر بر ساعت سرعت که خیلی سریع نیست ولی صفر تا صدش 4.4 ثانیه هستش.هفت سرعنه نیمه خودکار و هشت سیلندر 32 سوپاپه.1.9 تن وزنشه و 16 لیتر در شهر و 8 لیتر خارج از شهر به ازای هر صد کیلومتر( با این مصرفش چطور پلاک میشه من نمیدونم). استاندارد یورو پنج که تو اروپا یک افتضاح زیست محیطی و در ایران البته جز بهترینهای زیست محیطی! نمیدونم چرا باید بنویسم ولی باکشم صد لیتر جا میگیره که با این حساب حدودا با یک باک میشه 700-800 کیلومتر رانندگی کرد.
یه مشت امکانات هم داره که حال نداشتم بخونمشون همینطوری درسته کپی کردم:تنظیم ارتفاع خودرو - تنظیم حالت رانندگی(sport,sportplus) - گرمکن شیشه جلو - قفل مرکزی درها - باز یا بسته بودن باله و پرده عقب - تنظیم صدای خروجی سیستم اگزوز - GPS - تلفن - سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک جداگانه برای سرنشینان - سیستم گرمکن و سرد کن صندلی ها – سیستم adaptive headlight - سیستم تهویه اتوماتیک جداگانه برای سرنشینان عقب - شیشه های کناری سرنیشنان عقب دارای پپرده برقی - صندلی های عقب مجهز به سیستم گرم کن و سرد کن - سانروف برقی - صندلی های برقی جلو با سیستم حافظه یکپارچه برای آینه و فرمان - ماساژور صندلی های جلو - چراغ نقشه خوان - کروز کنترل هوشمند - سنسور پار به همراه دوربین دید عقب - آینه های ضد نور - شیشه شور چراغ های جلو - سنسور باران – کمک فنرهای PASM – انتقال قدرت pdk
احمقانس ولی باید بگم ساخت المانه تا مقاله تمام و کمال بشه:-/
در تاریخ 12/5/97 بین 900 تا 1550 میلیون قیمتشه که البته راجع صرفه قیمتی نظری نمیدم.
بنظر من راجع یک ماشین لوکس نمیشه بیشتر نوشت چون تا حالا سوارشون نشدم و ظاهرش رو از روی عکس و از پشت شیشه نمایندگی پورشه وسط بزرگراه قضاوت کردم.
منتظر نظراتتون هستم



:: موضوعات مرتبط:
نقد خودرو های لوکس ,
,
:: برچسبها:
پورشه ,
پانامرا ,
پورشه پانامرا ,
مشخصات پانامرا ,
مشخصات فنی پانامرا ,
قیمت پانامرا ,
قیمت پورشه پانامرا ,
نقد پانامرا ,
نقد پورشه پانامرا ,
امکانات پانامرا ,
امکانات پورشه پانامرا ,
تصویر پورشه ,
پورشه تصویر ,
تصویر پانامرا ,
پانامرا تصویر ,
,